Menu
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu 010 271 7291 Ma-Pe 10:00 - 17:00 (puhelun hinta 0€ + pvm/mpm)

Vertaile Moi Mobiilin liittymiä

Vertaile puhelinliittymät ilmaiseksi
["above_the_fold_clp","cta_sticky_banner_provider","mobile_promotions","provider_product_introduction","mobile_subscription","product_introduction_image_to_left","faq_refresh","newsletter_subscription"] Vertaa parhaat puhelinliittymät Puhelinliittymävertailu on aina ilmainen

Kuumimmat puhelinliittymät nyt

Kuuden euron simmi
  • 100Mbit/s - 4Gt dataa
  • Lisädata 2,50€/Gt
  • Puhelut ja tekstiviestit 5,5 sent /min tai kpl
6 €/kk
Saunalahti Huoleton 150M
  • Huippunopea 150Mbit/s - rajaton data
  • Rajattomat puhelu ja tekstiviestit
  • 17Gt/kk EU:ssa
29,9 €/kk
DNA Nopea 4G Jämpti
  • Huippunopea 100Mbit/s - rajaton data
  • Puhelut ja tekstiviestit 7 sent /min tai kpl
  • 10Gt/kk EU:ssa
25,9 €/kk

Yleistä tietoa Moista

Moi Mobiili on vuonna 2016 perustettu yritys, joka tarjoaa langattoman verkon palveluita. Yrityksen omistaa suomalainen mobiiliverkko-operaattori DNA Oyj. DNA on vuonna 2000 perustettu suomalainen yhtiö, joka tarjoaa kuluttajille ja yrityksille erilaisia tietoliikennepalveluja, kuten puhelinliittymiä ja laajakaistapalveluita. Moi myy ainoastaan puhelinliittymiä.

Moin puhelinliittymiin kuuluu 4G-verkkoyhteys. Moi Mobiililla ei ole omaa verkkoa, vaan se käyttää DNA:n verkkoa. DNA:n matkapuhelinverkko kattaa koko Suomen alueen.

Miksi valita Moi Mobiili?

Moin asiakas voi halutessaan hallinnoida useampaa Moi-liittymää yhdeltä tililtä. Tällöin liittymien datakiintiöt yhdistetään yhdeksi datapotiksi. Asiakas voi käyttää samaa nettiyhteyttä useammalla laitteella, jolloin dataa kuluu yhteisestä datapotista. Tämä mahdollistaa sen, että datan käyttö jakautuu laitteille kulutuksen mukaan.

Moi liittymät


Moilla on kolme erilaista liittymätyyppiä, jotka ovat suunniteltu erilaisille käyttäjille sopiviksi. Liittymät ovat aina toistaiseksi voimassa olevia. Sopimuksen voi siis irtisanoa koska tahansa. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta.

Datamäärän tarpeen arviointi voi aluksi olla hankalaa. Liittymäsopimuksen voi kuitenkin koska tahansa päivittää Oma Moi -palvelun kautta.

Palvelun kautta voi myös seurata omaa datan käytön määrää Moin liittymissä. Muutos pienemmästä liittymästä suurempaan astuu voimaan välittömästi. Muutos suuremmasta liittymästä pienempään päivittyy, kun uusi laskutuskausi alkaa.

Puheluista ja tekstiviesteistä maksetaan käytön mukaan, kuitenkin tiettyyn ennalta määriteltyyn maksimirajaan asti. Maksimiraja määrittyy sen mukaan, mitä liittymää asiakas käyttää.

Numeronsiirto Moille kestää yleensä 7-10 päivää. Tarkka siirtoajankohta ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestillä. Moi ei veloita avausmaksusta. Sim-kortit toimitetaan postitse, mistä veloitetaan 5 euron toimitusmaksu.

6 euron simmi -liittymä sisältää neljä gigatavua datakäyttöä. Jos käytät nettiä kohtuullisesti, 6 euron simmi tulee sinulle parhaaksi ja edullisimmaksi vaihtoehdoksi.

Ylimenevä data laskutetaan erikseen kuun lopussa hintaan 2,5 euroa per gigatavu. Liittymän käyttäjä maksaa puheluista ja tekstiviesteistä kulutuksen mukaan, kuitenkin maksimissaan 8 euroa kuussa.

Moin simissä, Rajattoman reilu, saat rajattoman datan Suomessa 100Mbit/s nopeudella. Liittymä maksaa 18 euroa kuukaudessa. Kotimaan puhelut ja tekstarit maksavat enintään 4 euroa kuussa. Mikäli puhut tai tekstaat tätä vähemmän, maksat kulutuksen mukaan.

Rajaton Turbo -Liittymään kuuluu rajaton datan käyttö Suomessa 300 Mbit/s nopeudella. Rajaton Turboa kannattaa miettiä silloin, jos haluat jakaa nettiyhteyden usealle laitteelle, ja käytät nettiyhteyttä paljon.

Rajaton Turbo sopii myös paljon matkustavalle, sillä siihen kuuluu 10 gigatavun lisämaksuton EU- ja ETA-alueen datapaketti. Myös Rajaton Turbo -liittymässä kotimaan puhelut ja tekstiviestit maksamat korkeintaan neljä euroa kuussa.

Mistä saat tarvittaessa apua?

Moin asiakaspalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse tai verkossa. Asiakaspalvelu vastaa arkisin kello 8-18. Verkossa asiointi tapahtuu joko yhteydenottolomakkeen kautta tai keskustelemalla Moin nettisivujen chat-palvelussa. Asiakaspalvelu palvelee numerosta 044 770 6000.

Miten laskutus tapahtuu?

Moi käyttää suoraveloitusta. Asiakkaalta kysytään korttitiedot ensioston yhteydessä. Kiinteä kuukausimaksu veloitetaan automaattisesti maksukortilta laskutuskauden alussa.

Kuluneen kuun juoksevat kulut, kuten puheminuutit ja viestit, veloitetaan takautuvasti vasta laskutuskauden lopussa. Asiakas voi tarkastella kulutustaan Mun Moi -palvelun kautta.

Mikä on Mun Moi -palvelu?

Moi Mobiili tarjoaa Mun Moi-palvelua, jonka avulla asiakas voi seurata reaaliajassa oman liittymänsä käyttöä. Mun moista näkee yksityiskohtaisesti datan, puhelinsoittojen ja tekstiviestien käyttömäärät.

Mun Moi -palvelua voi käyttää joko selaimella tai mobiilisovelluksena. Palvelun kautta asiakas voi itse myös muuttaa sopimustaan tai sulkea liittymän tilapäisesti. Myös PUK-koodin saa tarvittaessa palvelun kautta.

Toimiiko liittymä ulkomailla?

EU- ja ETA-maiden alueella Moi-liittymän puhelut ja tekstiviestit laskutetaan kotimaan hinnaston mukaisesti. Tämä koskee ainoastaan normaalihintaisia ja kiinteitä numeroita, joihin liittymällä soitetaan tai tekstataan.

Palvelu- ja yritysnumeroihin soittamisesta peritään maksu erillisen hinnaston mukaisesti. Mikäli Moi-liittymästä soitetaan Suomesta ulkomaille, veloitus tapahtuu ulkomaanpuheluhinnaston mukaan.

Kuhunkin Moi-liittymään kuuluu rajattu määrä lisämaksutonta datansiirtoa ulkomailla. Määrä on aina laskutusjaksokohtainen. Laskutusjakso on yleensä yksi kuukausi. Mikäli ulkomaan datansiirron maksimimäärä ylittyy, peritään ylimenevästä osasta Moin roaming-hinnaston mukainen lisämaksu.

Datasiirron maksimimäärä riippuu liittymästä. Määrä vaihtelee yhdestä gigatavusta 10 gigatavuun dataa kuussa. Asiakas voi tarkistaa omaan liittymään kuuluvan ulkomaan datasiirron määrän Mun Moi -palvelusta.

Moi kokemuksia

Moi liittymien hinnat ovat kilpailukykyisiä. Monet saattavat myös kokea hyödylliseksi, että yhdelle tilille pystyy liittämään useamman simin. Tämä helpottaa esimerkiksi koko perheen liittymien hallinnointia, jolloin perheen laskujen maksaja voi olla erittäin tyytyväinen.

Useille asiakkaille riittää kuitenkin yksi liittymä. Moi aloitti toimintansa myymällä yhden liittymän sijaan Moi-tiliä, johon kuului automaattisesti kolme sim-korttia. Nykyään asiakas saa itse valita sim-korttien määrän. Moilla on nykyisin kymmeniä tuhansia asiakkaita.

Haluatko ilmaisia talousvinkkejä?

Liity postituslistallemme niin saat mielenkiintoiset talousuutiset suoraan sähköpostiisi.

Mascot