Menu
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelu 010 271 7291 Ma-Pe 10:00 - 17:00 (puhelun hinta 0€ + pvm/mpm)

Vertaile DNA liittymiä

Vertaile DNA:n liittymät ilmaiseksi
["above_the_fold_clp","cta_sticky_banner_provider","mobile_promotions","provider_product_introduction","mobile_subscription","product_introduction_image_to_left","faq_refresh","newsletter_subscription"] Vertaa parhaat puhelinliittymät Puhelinliittymävertailu on aina ilmainen

Kuumimmat puhelinliittymät nyt

Kuuden euron simmi
  • 100Mbit/s - 4Gt dataa
  • Lisädata 2,50€/Gt
  • Puhelut ja tekstiviestit 5,5 sent /min tai kpl
6 €/kk
Saunalahti Huoleton 150M
  • Huippunopea 150Mbit/s - rajaton data
  • Rajattomat puhelu ja tekstiviestit
  • 17Gt/kk EU:ssa
29,9 €/kk
DNA Nopea 4G Jämpti
  • Huippunopea 100Mbit/s - rajaton data
  • Puhelut ja tekstiviestit 7 sent /min tai kpl
  • 10Gt/kk EU:ssa
25,9 €/kk

Yleistä tietoa DNA:sta

DNA on vuonna 2001 perustettu yritys, joka tarjoaa tietoliikennepalveluita. DNA tuottaa tv-, puhe- ja datapalveluita Suomen markkinoille. DNA listautui vuonna 2016 Helsingin pörssiin. Tuona vuonna DNA:n 4G-verkko tavoitti yli 99 prosenttia Suomen väestöstä. Huhtikuussa 2019 norjalainen tietoliikennekonserni Telenor kertoi ostavansa valtaosan DNA:n osakkeista. Myöhemmin Telenor lunasti loput DNA:n osakkeet, ja näin ollen vuodesta 2019 lähtien DNA on ollut Telenorin tytäryhtiö. Telenor Group on johtava tietoliikennetoimija Aasiassa ja Pohjoismaissa. Vuoden 2020 alussa Telenor omisti koko DNA:n osakekannan, ja näin ollen DNA myös poistui Helsingin pörssistä.

DNA:n historia liittyy 1990-luvulla syntyneeseen Finnet-liittoon ja useisiin eri alueellisiin puhelinyhtiöihin. Näistä syntyi eri vaiheiden kautta matkaviestinliiketoiminnan yhtiö DNA Finland Oy. Vuonna 2007 kaikki DNA:n liiketoiminnat yhdistettiin kuuden eri puhelinyhtiön kanssa, ja DNA konserni aloitti toimintansa. DNA on nopeasti laajentanut toimintaansa myös matkapuhelinliittymien ja niihin liittyvän liiketoiminnan ulkopuolelle. Esimerkiksi toukokuussa 2010 DNA osti Sanomalta Welho-kaapelitelevisioliiketoiminnan ja kiinteän laajakaistan liiketoiminnat. Näin ollen DNA:sta tuli Suomen suurin kaapelitelevisio-operaattori.

Miksi kannattaa valita DNA?

Kun mietit puhelinliittymän vaihtoa, kannattaa miettiä millainen puhelinliittymä sopii juuri sinun käyttöön parhaiten. DNA on Suomen suurimpia liittymätarjoajia ja monelle suomalaiselle tuttu teleoperaattori. DNA:n 4G-verkko on luotettava ja tavoittaa yli 99 % suomalaisista. Voit saada lisäksi halutessasi rajattoman netin ilman datakattoa. DNA tarjoaa myös suuren valikoiman lisälaitteita, esimerkiksi puhelimia tai muita päätelaitteita, jotka voit kytkeä liittymääsi.

DNA liittymät

DNA tarjoaa asiakkailleen laajan valikoiman erilaisia liittymiä. Valikoimassa on liittymiä peruskäyttöön, sekä myös maksiminopeuksilla olevia liittymiä, joissa osassa on jo 5G liittymä.

DNA-iittymät ovat aina toistaiseksi voimassa olevia. Sopimuksen voi siis irtisanoa koska tahansa. Irtisanomisaika on 14 vuorokautta

DNA:lta saa muun muassa seuraavat liittymäpaketit.

  • Rajaton 5G 1000M
  • Rajaton 5G 400M
  • Nopea 4G Rajaton Plus
  • Nopea 4G Jämpti
  • Rajaton 4G 10M
  • Rajaton
  • Jämpti
  • Jämpti Puhe

Kaikki markkinan liittymät löytyvät puhelinliittymävertailusta

Kun haluat avata DNA:n liittymän, voit tehdä sen vertailumme kautta. Näin näet samalla koko muun markkinan ja voit vertailla uuden liittymäsi hintaa ja ehtoja muihin vastaaviin tuotteisiin. Kun päätät avata liittymän, saat DNA puhelinliittymän saat käyttöösi noin 1-2 viikon kuluttua liittymäsopimuksen solmimisesta.

Jos sinulla on nykyinen puhelinliittymä, ja haluat säilyttää oman numerosi, tämä onnistuu myös DNA:lla. Sinun ei itse tarvitse tehdä asialle muuta, vaan DNA hoitaa siirron puolestasi.

Halutessasi voit ehdottaa sopivaa siirtoajankohtaa, jos puhelinliittymä tulee esimerkiksi lahjana tai sinulla on tiedossa jokin tietty päivä jolloin puhelinliittymän tulee olla käytössä.

DNA asiakaspalvelu auttaa ongelmatilanteissa

DNA:n asiakaspalvelu palvelee sekä puhelimitse että verkossa.

DNA:n asiakaspalvelunumero on 044 144 044. Soittaminen ja jonottaminen maksaa normaalin kotimaanpuhelun verran. Asiakaspalvelu vastaa arkisin kello 8-18. ja lauantaisin 9-16:30.

Asiakaspalvelu verkossa toimii usean eri kanavan kautta. Näet omat tietosi ja laskusi Minun palveluni-portaalista, johon voit kirjautua DNA:n nettisivujen kautta. Voit ottaa yhteyttä myös chat-palvelun kautta.

Miten laskutus tapahtuu?

Valtaosassa liittymäsopimuksia DNA käyttää paperitonta laskua. Usein asiakkaat suosivat myös suoraveloitusta. Liittymän laskutus tapahtuu automaattisesti, ja asiakkaalta veloitetaan laskun summa maksukortilta laskutuskauden alussa. Laskun saat sähköpostiin tai Minun palveluni-portaaliin.

Jos sinulla ei ole suoraveloitusta tai e-laskua käytössä, teet sen kätevästi verkkopankissa, esimerkiksi kun seuraavan kerran olet maksamassa laskua.

Laskulla näkyvät avauksesta ja lisäpalvelujen kytkennästä perittävät maksut. Ajalta-sarake ilmoittaa sen aikajakson miltä liittymää laskutetaan. Samalla laskulla voidaan joskus myös veloittaa useamman kuukauden maksut minimilaskutusrajan vuoksi.

Voit valita myös paperilaskun halutessasi. Paperilaskun hinta kuluttaja-asiakkaille on 2,90e/kk. Sähköpostilasku sekä lasku itsepalveluun ovat maksuttomia, samoin kuin e-laskukin.

Voit aina nähdä tarkemman erittelyn puheluista ja liittymän käytöstä halutessasi. Puheluerittely löytyy maksuttaAMinun palveluni-portaalin kautta.

Mikä on DNA Minun palveluni?

DNA:lla on käytössä asiakasportaali, jonka nimi on Minun palveluni. Jotta voit kirjautua palveluun, tarvitset käyttäjätunnuksen.

DNA Tunnus on henkilökohtainen kirjautusmistunnus, jolla näet kaikkien DNA-sopimustesi tiedot. Jotta voit nähdä omat tietosi palvelussa, sinun tulee avata DNA Tunnus. Saat DNA Tunnuksen saman tien käyttöösi kun rekisteröidyt ja kirjaudut ensimmäistä kertaa palveluun.

Kun tarvitset uuden tunnuksen, aloita valitsemalla kirjautumissivulta "Luo DNA Tunnus". Seuraa tämän jälkeen lisäohjeita joita palvelu antaa. Sinun tulee pääsääntöisesti tunnistautua pankkitunnuksilla. Jatkossa tulet käyttämään vain DNA Tunnusta itsepalvelukanavissa ja pääset kirjautumaan valitsemallasi salasanalla.

Minun palvelussa voit seurata reaaliajassa oman liittymän käyttöä. Palvelusta näkee yksityiskohtaisesti datan, puhelinsoittojen ja tekstiviestien käyttömäärät. Jos haluat vaihtaa puhelin- tai internetliittymätyyppiä, voit tehdä sen helposti Minun palvelussa. Näet liittymät-kohdassa kaikki sopimuksesi, ja täältä pääset katselemaan ja muokkamaan omiaa liittymätyyppiäsi.

Minun palveluni -palvelua voi käyttää joko selaimella tai mobiilisovelluksena. Palvelun kautta asiakas voi itse myös muuttaa sopimustaan tai sulkea liittymän tilapäisesti. Myös PUK-koodin saa tarvittaessa palvelun kautta.

Toimiiko DNA liittymä ulkomailla?

DNA-liittymien käyttö EU- ja ETA-maiden alueella laskutetaan kotimaan hinnaston mukaisesti. Tämä koskee ainoastaan normaalihintaisia ja kiinteitä numeroita, joihin liittymällä soitetaan tai tekstataan.

Jos asiakas soittaa palvelu- ja yritysnumeroihin, näistä peritään maksu erillisen hinnaston mukaisesti. Mikäli DNA-liittymällä soitetaan Suomesta ulkomaille, veloitus tapahtuu voimassa olevan ulkomaanpuheluhinnaston mukaan.

EU-Roaming-sopimuksen mukaisesti liittymään kuuluu rajattu määrä lisämaksutonta datansiirtoa ulkomailla. Määrä on aina laskutusjaksokohtainen ja vaihtelee eri liittymien välillä. Kuitenkin useissa liittymissä EU-dataa sisältyy aina kohtuullinen määrä. Ennen ulkomaille lähtöä, kannattaa tarkistaa mikä on oman liittymän EU-roamingin määrä. Tämän ylittävästä datan käytöstä menee lisämaksu.

Datasiirron maksimimäärä riippuu liittymästä. Määrä vaihtelee yhdestä gigatavusta 10 gigatavuun dataa kuussa. Asiakas voi tarkistaa omaan liittymään kuuluvan ulkomaan datasiirron määrän Minun Palveluni-portaalista.

DNA kokemuksia

DNA liittymien hinnat ja ehdot ovat kilpailukykyisiä, näin ollen useilla asiakkailla on positiivisia DNA kokemuksia. Yritys itse kertoo, että heillä on nykyisin yli neljä miljoonaa liittymäasiakasta Suomessa, joten kokemuksia löytyy varmasti laidasta laitaan.

Jotkin asiakkaat ovat saaneet huonoja DNA kokemuksia asiakaspalvelun suhteen. Tämä on kohtuullisen yleistä isojen yritysten kohdalla. Varsinkin jos lukee verkkokeskusteluja, kokemukset ovat lähtökohtaisesti negatiivisia. Valtaosa päivittäiskäyttäjien kokemuksista ovat kuitenkin positiivisia, ja DNA:n palvelut toimivat yleensä moitteettomasti. Hyviä kokemuksia on lisäksi saatu DNA:n verkkopalveluista, jotka toimivat kätevästi.

Haluatko ilmaisia talousvinkkejä?

Liity postituslistallemme niin saat mielenkiintoiset talousuutiset suoraan sähköpostiisi.

Mascot