Menu
Soita
Soita 010 271 7291 Ma-Pe 10:00 - 17:00 (puhelun hinta 0€ + pvm/mpm)

Olet kirjautunut ulos.

Lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet kuinka nollaat salasanan.

Löydä itselle paras pankki nopeasti!

Vertaile pankkeja

Käytännössä kaikki ovat tänä päivänä tekemisissä tavalla tai toisella pankkien kanssa. Suomalaiset ovat liiankin uskollisia pankeilleen, eikä niiden palveluita juurikaan vertailla, vaikka tosiassa se kannattaisi erityisesti pidemmällä ajalla.

Paras pankki

Paras pankki on vaikea määrittää yksiselitteisesti, koska se riippuu hyvin suurelta osin siitä, millainen asiakasprofiili asiakkaalla on. Reilummat säästöt ja asuntolainan omaavalle asiakkaalle paras vaihtoehto voi olla asiakkuuden laajuuden mukaan määräytyvä etutaso, joita tarjoavat esimerkiksi Aktia, Nordea ja Danske Bank. Toiselle paras vaihtoehto voi olla pankki, jossa ei erilaisia etuasiakasohjelmia ole. Parhaita pankkeja on siis niin lähes yhtä monta kuin on olemassa erilaisia asiakastyyppejä.

Pankkien vertailua varten tulee kartoittaa oman asioinnin laajuus:

  • Kuinka paljon aikoo tallettaa pankkiin?
  • Kuinka suuret säännölliset tulot ovat?
  • Onko lainan nostaminen suunnitelmissa?
  • Keskitetäänkö myös vakuutus pankkiin tai yhteistyökumppanille?

Jos parhaan pankin määrittäminen ei ole yksioikoista, ei parhaan pankkipalvelupaketinkaan määrittely sitä ole. Pankkipalveluun voi vaikuttaa erilaiset palvelutasot, jotka ovat yleensä rinnastettu asiakkuuden laajuuteen, mitkä voivat vaikuttaa palvelumaksuihin ja maksukorttitarjontaan. Minkälaisia etuohjelmia pankki tarjoaa? Kiinteät etuasiakkuuksien rajat, jolloin korkeammalle tasolle pääsee, kun asiakkuus ylittää tietyn euromääräisen summan (AktiaNordea ja Danske Bank.) Bonukset määräytyvät asioinnin mukaan ilman kiinteitä rajoja (OP) Ei etuasiakasohjelmia Pankin palvelumaksuilla on yleensä suuri merkitys valinnassa sekä vertailussa. Oikealla valinnalla kustannuksissa, kuten palvelumaksuissa voi säästää jo selkeästi. Joissain tilanteissa pankin vaihtaminen voi olla paras ratkaisu.

Pankki ja asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu on erityisesti ongelmatilanteissa hyvin tärkeää, eikä sitä tule jättää huomiotta. Tutkimuksen mukaan Suomalaiset eivät ole erityisen tyytyväisiä pankkien palvelutasoon, minkä takia yksi tärkeä seikka pankin valinnassa on asiakaspalvelu. Asiakaspalvelu on siirtymässä koko ajan enemmän ja enemmän verkkoon ja sosiaaliseen mediaa, mikä tekee erityisesti iäkkäämpien asiakkaiden pankkiasioinnista haasteellisempaa.

Pankin valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota myös maksukorttitarjontaan. Debit korteissa ei ole suuria eroja pankkien välillä, mutta luottokorttien tapauksessa niillä on jo merkitystä. Eroja ovat muun muassa laskutuspalkkiot, korko, vuosimaksu, maksutapaedut sekä osto- ja matkavakuutukset. Luottokortti voi sisältää myös erilaisia premium ominaisuuksia, kuten lentokenttälounge-passi ja concierge-palvelut.. Jos parempi pankki löytyy, voi pankin vaihtaminen tulla ajankohtaiseksi, minkä uuden pankin voi valtuuttaa tekemään puolestaan niin halutessaan. Jos nykyisessä pankissa on myös lainaa, ei sen kilpailuttamista kannata unohtaa. Pankin vaihtamisesta voi kertyä merkittäviä säästöjä.

Pankkipalveluvertailu
Asiakkuustaso 1 = Peruspankkipalvelut, Asiakkuustaso 3 = Korkein pankin tarjoama asiakkuustaso. Voit suodattaa tilit asiakkuustason perusteella.
Tuloksia haetaan

Usein kysyttyä pankkipalveluista

Pankki on finanssipalveluja tarjoava laitos, joka hoitaa maksuliikennettä ja luotonantoa. Pankki tekee tuottoa luotonannolla ja kerää pääomaa omistajilta sekä talletuksilla.

  1. Kartoita oman asioinnin laajuus, kuten säästöt, lainat sekä sijoitukset.
  2. Haluatko asioida konttorissa, vai haluatko ennemmin suorittaa kaiken asioinnin verkossa?
  3. Vertaile pankkeja ja säästä